تنظیمات استایل سایت

انتخاب نوع نمایش

  • Full
  • Boxed

انتخاب رنگ

  • skyblue
  • green
  • blue
  • coral
  • cyan
  • eggplant
  • pink
  • slateblue
  • gold
  • red

انواع اختلالات روانی

انواع اختلالت روانی

انواع اختلالات روانی

 

 

اختلالات روانی، رفتارهایی غیر طبیعی و غیر عادی هستند که می توانند زندگی افراد تحت تاثیر قرار دهند. فردی که دچار اختلال روانی می شود نه تنها خودش آزار می بیند، بلکه اطرافیان را نیز درگیر کرده و در آن ها اضطراب ایجاد می کند. اختلالات روانسی از هر نوعی که باشد، علائم و نشانه هایی دارد که در جنبه های مختلف فرد از جمله احساس و جسم وی، بروز می کند. دکتر اعصاب و روان با شناسایی این علائم و نشانه ها ه اختلالات روانی افراد پی برده و می تواند با انجام درمان مناسب، اختلال را از بین برده و از پیش روی آن جلوگیری نماید. بنابراین اگر احساس می کنید رفتار های غیر عادی دارید، حتما به دکتر سید سادات سپهرتاج، دکتر اعصاب و روان شیراز مراجعه نمایید.

در ادامه این مقاله به بررسی انواع اختلالت روانی که ممکن است در افراد دیده شود، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

اختلالات روانی خلقی

اختلالات خلقی احساسات و خلق و خوی افراد را تحت تاثیر می دهد. این اختلال بیش تر در زنان اتفاق می افتد و معمولا همراه با اضطراب و هیجانات کاذب است. اختلالات افسردگی و اختلالات دو قطبی شایع ترین اختلالات روانی در دسته ی اختلالات روانی خلقی هستند.

 

اختلالات روانی شخصیت

این اختلال شخصیت فرد را تحت تاثیر قرار داده و او را از نظر فکری، عاطفی و رفتاری درگیر می کند. این اختلال باعث می شود رفتار های فرد ثبات نداشته و مداوم در حال تغییر باشد. بسیاری معتقدند که این اختلالات ریشه در محیط اطراف فرد و خانواده دارد و بیش تر در دوران کودکی و نوجوانی بروز می کند. بدبینی، انزوا، وسواس، هیستریک، خودشیفتگی، اجتناب، دوری گزینی و بینابینی از جمله شایع ترین بیماری های مربوط به اختلالات شخصیت هستند.

 

اختلالات روانی ناشی از مواد مخدر

این اختلالت در نتیجه ی مصرف مواد مخدری مانند تریاک، حشیش، کوکائین و … در فرد بروز می کند. وابستگی و سوء مصرف مواد مخدر، مسمومست، محرومیت، تشنج، فراموشی، اختلالات خلقی و خواب از جمله بیماری های روانی ناشی از مصرف مواد مخدر می باشند.

 

اختلالات روانی جنسی

اختلالت روانی جنسی را نیز می توان مانند اعتیاد دانست، چرا که در آن فرد دائما به رابطه ی فکر می کند. البته این اختلال به شکل های دیگری نظیر تمایلات جنسی، برانگیختگی، نانوانی در نعوظ و تحریک، ارگاسم و دخول نیز نمود پیدا کند. از عواملی که موجب این اختلال می شوند می توان به بالا رفتن سن، بارداری، مصرف داروهای خاص، افسردگی و نداشتن اعتماد به نفس اشاره کرد.

 

اختلالات روانی یادگیری

این اختلال همان طور که پیداست بر نحوه ی یادگیری فرد تاثیر می گذارد به طوری که می تواند موفقیت تحصیلی وی را تهدید کند. مشکل در خواندن و نوشتن، مشکل در فهم و درک، ناتوانی در یادگیری مهارت های حرکتی و … از جمله نشانه های این اختلال روانی هستند.

 

اختلالات روانی ارتباطی

اختلالات ارتباطی در نحوه ی ارتباط برقرار کردن افراد با دیگران نمود پیدا می کند. این اختلال به این معنی است که فرد نمی تواند منظور، پیام و احساس خود را به درستی به اطرافیان خود منتقل کند. این اختلال ممکن است مشکلات جدی را برای بیمار به وجود بیاورد، بنابراین باید سریعا درمان شود.

 

دسته بندی : مطالب متفرقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.