تنظیمات استایل سایت

انتخاب نوع نمایش

  • Full
  • Boxed

انتخاب رنگ

  • skyblue
  • green
  • blue
  • coral
  • cyan
  • eggplant
  • pink
  • slateblue
  • gold
  • red

فواید موسیقی برای روح و روان

فواید موسیقی برای روح و روان

فواید موسیقی برای روح و روان

 

 

گوش دادن به موسیقی ممکن است برای برخی افراد جذاب باشد و برعکس برخی دیگر علاقه ای به آن نداشته باشند. اما آیا اگر بدانید که گوش دادن به موسیقی می تواند چه فواید و مزایایی برای شما داشته باشد، باز هم آن را از خود دریغ می کنید؟ گوش سپردن به موسیقی چه برای افراد سالم و چه برای افراد دارای بیماری توصیه می شود و فواید بسیار زیادی برای جسم، روح و روان دارد. اما اگر نمی دانید که این موضوع چه مزایایی دارد، در این مقاله همراه ما باشید تا فواید موسیقی برای روح و روان را بررسی کنیم.

 

موسیقی و استرس

استرس در حد معمول طبیعی است و بیماری یا اختلال روانی محسوب نمی شود. اما اگر شدت و تعداد دفعات آن زیاد باشد، می توان گفت که فردی به اختلال استرس دچار شده است. در هر حال چه به طور طبیعی دچار استرس شوید و چه از این اختلال رنج می برید، توصیه می کنیم موسیقی گوش کنید. گوش دادن به موسیقی می تواند تا حد زیادی استرس را کنترل کند.

 

موسیقی و مهارت

گوش سپردن به موسیقی حین انجام کاری می تواند عملکرد های ذهنی و شناختی شما را بهبود ببخشد. موسیقی در افراد بزرگسال می تواند در مهارت های شناختی آنان تاثیر گذاشته و آن را تقویت کند. همچنین مهارت های ذهنی را نیز می توان با گوش دادن به موسیقی افزایش داد. پس این بار که خواستید فعالیتی انجام دهید یا روی پروژه ای کار کنید، حتما همزمان به یک موسیقی هم گوش کنید.

 

موسیقی و تغذیه

پر خوری یکی از مشکلات روانی است که بسیاری از افراد با آن درگیرند. موسیقی می تواند به این مشکل غلبه کرده و اجازه ندهد شما بیش از آن چه که نیاز دارید، بخورید. اگر درگیر این مشکل هستید، این بار موقع غذا خوردن یک موسیقی آرامش بخش پخش کنید. خواهید دید که سریع تر از شب های قبل احساس سیری می کنید و از غذا خوردن دست می کشید. این به دلیل احساس آرامشی است که بر فضا حاکم شده است.

 

موسیقی و حافظه

گوش دادن به موسیقی هنگام مطالعه می تواند در عملکرد حافظه ی شما تاثیر خوبی داشته باشد و میزان یادگیری شما را افزایش دهد. البته این مورد ممکن است برای برخی افراد متفاوت باشد و صرفا حواس آن ها را پرت کند. ولی طبق تحقیقاتی که انجام شده، اکثر افرادی که هنگام مطالعه موسیقی گوش کرده اند، در زمینه ی یادگیری عملکرد بهتری داشته اند. بد نیست شما هم امتحان کنید.

 

موسیقی و درد و رنج

بدیهی است که گوش دادن به موسیقی می تواند برای مدتی حواس شما را از درد و رنج ها پرت کند. این پرت شدن حواس از درد ها هنگام گوش دادن به موسیقی می تواند رفته رفته باعث کاهش درد و رنج ها شود.

 

موسیقی و خواب

بسیاری از افراد درگیر مشکل بی خوابی هستند. یکی از بهترین راه های درمان بی خوابی گوش سپردن به موسیقی قبل از خواب است. گوش دادن به یک موسیقی کلاسیک و آرامش بخش می تواند یک خواب آسوده و راحت را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

 

حالا که با فواید فوق العاده ی گوش دادن به موسیقی آشنا شدید، آن را در برنامه ی خود جای دهید. البته لازم به ذکر است موارد بالا فقط چند نمونه از فواید موسیقی برای روح و روان بود و فواید دیگری از جمله بهبود روحیه، انگیزه، احساس، تمرکز، افسردگی و … نیز متوجه آن خواهد بود. برای اینکه ببینید چه نوع موسیقی برای جسم، روح و روان شما مناسب است و آن را تغذیه می کند، با روانشناس شیراز مشورت کنید.

 

 

 

 

دسته بندی : مطالب متفرقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.